خواص مس

سبز شدت پوست دست

سبز شدن پوست دست

 

آیا استفاده از زیورآلات مسی باعث سبز شدن پوست می شود؟

آری. متأسفانه، این بخشی از تجربه استفاده از زیورآلات مسی است. در حالی که بسیاری تصور می کنند این به دلیل کیفیت پایین مس است، سبز شدن پوست یک واکنش طبیعی شیمیایی است.

هنگامی که مس با عرق پوست مخلوط می شود، اکسید می شود و گاهی اوقات رنگ سبزی روی پوست شما باقی می گذارد. لکه های مس دائمی نیستند و می توانند با آب صابون شسته شوند.

برای به حداقل رساندن لکه های مس، زیورآلات مسی خود را مرتب تمیز کنید یا زیورآلات مسی مهر و موم شده بخرید. زیورآلات مسی مهر و موم شده با یک لایه نازک پوشانده شده اند که از زیورآلات شما در برابر کدر شدن محافظت می کند و از تغییر رنگ یا لکه شدن پوست جلوگیری می کند.

آیا سبز شدن پوست برای بدن ما مضر است؟

فقط مس نیست که باعث سبز شدن پوست شما می شود بلکه زیورآلات آبکاری شده دیگری نیز وجود دارد که این کار را انجام می دهد. به عنوان مثال، می توانید زیورآلاتی با روکش طلا یا نقره داشته باشید که همچنان پوست شما را سبز می کند. این نشان می دهد که فلز پایه ای که جواهرسازان استفاده می کردند حاوی مس است. رنگ سبز نشانه ای است که فلز زیر آن مس است.

دلیل سبز شدن پوست شما به دلیل اکسیداسیون است. مس زمانی که در معرض اکسیژن و سایر ترکیبات موجود در محیط یا جو قرار می گیرد اکسید می شود. در این حالت، مس با عرق و روغن یا لوسیون روی پوست شما واکنش نشان می دهد و باعث ایجاد لکه می شود. رنگی که تشکیل می شود کربنات مس است. این بدان معنا نیست که شما به مس حساسیت دارید. این فقط به این معنی است که یک واکنش شیمیایی در حال وقوع است.

مس به طور طبیعی با پوست شور ما واکنش نشان می دهد، که می تواند هر زمان که عرق می کنیم ایجاد شود. این فقط به این معنی است که باید زمانی که در حال ورزش کردن هستید یا زیر نور خورشید قدم میزنید از زیورآلات مسی استفاده نکیند یا ان را سریعا خشک کنید . اما مس همچنین می تواند به محیط های اسیدی واکنش نشان دهد – و اسیدیته بدن شما به رژیم غذایی شما مرتبط است. غذاهای ناسالم، غذاهای فرآوری شده و مقدار زیادی گوشت قرمز بدن شما را اسیدی می کند. استفاده از زیورآلات مسی روشی فوق‌العاده برای سنجش این است که :

 آیا نیاز به تغییر رژیم غذایی دارید یا نه

 

راه های جلوگیری از سبز شدن پوست

 اگر می خواهید جلوی ظاهر شدن این رنگ ناخوشایند روی پوست خود را بگیرید، موارد کمی وجود دارد که می توانید انجام دهید.

  • می توانید یک لاک زیورآلات شفاف خریداری کنید و آن را روی زیورآلات مسی خود بمالیدکه یک لایه محافظ بین زیورآلات و محیط خارجی ایجاد می کند
  • همچنین می توانید از لاک ناخن شفاف نیز استفاده کنید البته هر چند وقت یکبار باید تجدید کنید زیرا آن لایه به مرور زمان از بین خواهد رفت.
  • مورد دیگری که می توانید از آن استفاده کنید واکس ماشین یا زیورآلات است. عملکرد فوق العاده ای دارد زیرا از کدر شدن مس جلوگیری می کند و همچنین باعث می شود که قطعه براق و کاملاً جدید به نظر برسد.
  • پس از پوشیدن، آنها را تمیز کنید تا روغن و عرق چسبیده به آن پاک شود. می‌توانید از آب و صابون برای تمیز کردن استفاده کنید و پس از خشک کردن کامل آن را بپوشید. برای اینکه فرآیند اکسیداسیون فعال نشود به یاد داشته باشید که زیورآلات مسی خود را قبل و بعد از پوشیدن با یک پارچه نرم پاک کنید.
  • از پودر سفیدرنگی که مجموعه نخل زیور با خرید زیورآلات مسی برای تمیز کردن آن به شما هدیه می دهد استفاده کنید که باعث تمیز و براق شدن زیورآلات مسی شما می شود.
نحوه تمیز کردن زیورآلات مسی

شما می خواهید زیورآلات مسی را مرتبا تمیز کنید تا تمیز و براق نگه داشته شوند. زیورآلات مسی را با آب گرم و صابون بشویید. همچنین می‌توانید از یک برس نرم استفاده کنید تا به آرامی آلودگی را از بین ببرید.

برای محافظت از زیورآلات مسی در برابر کدر شدن، می توانید آن را با مواد اسیدی مانند لیمو یا سرکه  یا پودر سفید نخل زیور جلا دهید. به سادگی زیورآلات را تا 20 دقیقه در مایع اسیدی خیس کنید، سپس آن را بشویید.

شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که آیا می توان با زیورآلات مسی دوش گرفت و آیا زیورآلات مسی خیس می شوند؟ کاملا! در واقع آب گرم به تمیز نگه داشتن زیورآلات مسی شما کمک می کند ولی بعد از حمام آن را با حوله ای نرم خشک کنید تا فرآیند اکسیداسیون غیرفعال شود.

پوشیدن مس برای مدتی لکه‌های سبز رنگی را روی پوست شما باقی می‌گذارد که اعتقاد بر این است که اثرات شفابخشی روی بدن شما دارد زیرا مس یک ماده معدنی ضروری در بدن است و زیورآلات مسی آنزیم هایی را در قالب آن لکه ها به جا می گذارند. با این حال، آنها را می توان به راحتی با آب گرم و صابون شست. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره خواص زیورآلات مسی مقاله مزایای استفاده از زیورآلات مسی را مطالعه نمایید.

مجموعه نخل زیور برای راحتی و اطمینان خاطر مصرف کنندگان زیورآلات مسی پودر سفید رنگی را جهت تمیز کردن آن در پاکت پلاستیکی محکم زیپ کیپ قرارداده که بعد از کدر شدن با خیس کردن آن در مقداری آب به مدت 20 دقیقه می توانید انگشتر، گردنبند و … مسی خود را براق و تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *