خواص مس

مزایای استفاده از زیورآلات مسی

خواص زیورآلات مسی

آیا استفاده از زیورآلات مسی برای بدن مفید است؟

پوشیدن زیورآلات مسی قطعا مفید است و زیرا دارای خواص ضد میکروبی است، به این معنی که رشد میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها، تک یاخته‌ها، قارچ‌ها یا ویروس‌ها را متوقف می‌کند. به طور کلی، مس می تواند این میکروارگانیسم ها را از بین ببرد. برای هزاران سال و حتی در حال حاضر، مس به عنوان بخشی از درمان زخم ها و بیماری های پوستی استفاده می شود. این به دلیل خواص ضد باکتریایی و ضد قارچی آن است.

در بدن، مس یک عنصر کمیاب است که برای رشد سالم مغز، قلب، پوست، سیستم ایمنی، کلاژن و استخوان ها لازم است. به طور کلی، شما مس را در سراسر بدن و همچنین در مو پیدا خواهید کرد. بنابراین، مس برای بدن ما، چه در داخل و چه در خارج، مفید و حیاتی است. به همین دلیل، می توان گفت که زیورآلات مسی مفید  هستند و به دلیل تماس با پوست ما مزایای بیشتری نیز دارند.

در طول قرن ها، اعتقاد بر این بود که دستبندهای مسی دارای خواص درمانی هستند. تصور می شد که به بهبود گردش خون، سم زدایی بدن، کاهش التهاب، افزایش انرژی و همچنین بهبود مصرف اکسیژن بدن و تثبیت متابولیسم کمک می کند. امروزه هم میبینیم که مردم به این باورها پایبند هستند و برای بیماری های مختلف یا پیشگیری از آن دستبندهای مسی می پوشند.

دیگر خواص زیورآلات مسی

  1. تسکین سفتی و درد مفاصل

مس در طول قرن ها برای کمک به افراد مبتلا به سفتی و درد مفاصل شناخته شده است. معمولاً به عنوان دستبند یا انگشتر استفاده می شود. این اعتقاد بر این است که مس می تواند انرژی های شفابخش درون بدن را فعال کند. هزاران نفر از مردم اعلام کرذه اندکه دستبندها یا حلقه های مسی در هنگام ابتلا به مشکلات مفصلی به آنها کمک کرده است تا احساس بهتری داشته باشند. مس به دلیل داشتن خواص ضدالتهابی، تورم و درد مفاصل را کاهش می‌دهد.

2-بهبود سلامت قلب و عروق

مس برای سلامتی و عملکرد روزمره قلب ما حیاتی است. گفته می شود زمانی که دستبند یا انگشتر مسی می پوشید، مقدار کمی مس از طریق پوست جذب شده و وارد جریان خون می شود. این مقادیر ناچیز است و هیچ گونه نگرانی وجود ندارد. زمانی که مس وارد بدن می شود، فلزات سمی را در بدن دفع می کند و در عین حال به بدن کمک می کند تا هموگلوبین بیشتری تولید کند.

  1. خواص ضد پیری

مس همچنین دارای خواص آنتی اکسیدانی است. بنابراین، می تواند با رادیکال های آزاد که باعث ایجاد محیط سمی و در نتیجه پیری در بدن می شوند، مبارزه کند. مس همچنین باعث تولید کلاژن و فیبرهای الاستیک می شود و در نتیجه روند پیری را در داخل و خارج از بدن به تاخیر می اندازد.

  1. موها و چشمان شما بهتر به نظر می رسند

ملانین، جزء مهم یک رنگدانه طبیعی و تیره، تنها زمانی تولید می‌شود که ملانوسیت‌ها و تیروزیناز (از مس تشکیل شده‌اند) به هم متصل شوند. اساساً به مو، چشم و پوست کمک می کند تا سالم و جوان بمانند. حتی به جلوگیری از سفیدی مو کمک می کند!

  1. اگر آرتریت دارید، کافیست از یک حلقه مسی استفاده کنید

مس یک ضد التهاب طبیعی است. این بدان معنی است که به کاهش تورم و درد ناشی از نبرد طولانی مدت آرتریت با روش های طبیعی کمک می کند. بسیاری از مردم به آن سوگند یاد می کنند!

  1. در طول روز انرژی بیشتری خواهید داشت

مواد غذایی با درصد مس بالا اغلب به عنوان “غذای مغز” شناخته می شوند. مس نقش مهمی در مغز دارد زیرا به پروتئین‌های خاصی کمک می‌کند سریع‌تر در غشاها منتقل شوند. در چندین مطالعه نشان داده شده است که بین وجود مس و تفکر خلاق ارتباط مستقیمی وجود دارد و میزان مس بالاتر، تفکر خلاق بیشتری را در پی خواهد داشت و همچنین نشان می‌دهد که مس به مسیرهای عصبی اجازه می‌دهد به روش‌های منحصربه‌فردی توسعه یابند.

  1. سردرد می تواند برای همیشه از بین برود

مس یک ماده معدنی ضروری برای انسان است و استفاده از زیورآلات مسی مزیت جذب آهسته مس (برای جذب مناسب ) را دارد. همچنین ادعا شده است که سردرد و کمبود روی را می توان به طور موثر با کمک زیورآلات مسی یا برنجی درمان کرد.

مجموعه نخل زیور با تکیه بر دانش و تجربه 20 ساله ، با تولید زیورآلات خاص و جذاب و جوان پسند با این فلز مفید و ضروری برای بدن انسان، علاوه بر کمک به سلامتی و زیبایی خانواده ها در شرایط اقتصادی کنونی، با فرهنگ سازی بیشتر برای استفاده از این فلز مفید به رسالت اجتماعی خود که شادی آفرینی و زیبایی بخشی با شعار زیورآلات سالم برای همیشه هست، دست یابد.

 

خواص زیورالات مسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *